סיכום אליפות אירופה בטריאתלון, ווירט, הולנד

במהלך סופ"ש האחרון (31 מאי – 2 יוני, 2019) נערכה אליפות אירופה בטריאתלון בדרומה של הולנד, בעיירה הפסטורלית ויירט. משלחת ישראל כללה 14 ספורטאים (12 אשר התחרו במקצה האישי ו- 2 אשר הגיעו במיוחד למקצה השליחים בלבד), נוער ובוגרים כאחד.
בראש המשלחת עמד יו"ר האיגוד, מיכאל זיו, עידן סנדק, מנהל המקצועי, אורי זילברמן, מאמן ראשי נבחרת ישראל ודניאל קסל פסיכולוג הנבחרת.
מקצי נוער:
בנים – הישג יוצא מן הכלל אשר כלל 3 ספורטאים בטופ 20 שמהווה את הקריטריון לאליפות העולם.
איליי כאסקי באליפות הראשונה שלו סיים במקום 8, איתמר אשד נפרד מאליפות אירופה לנוער עם תחרות מרשימה במקום 14 ואיתמר לבנון עם ריצה מדהימה מהפלטון השני הגיע במקום ה-18.
שלושת הספורטאים,כאמור,קבעו את הקריטריון לאליפות העולם שתיערך בלוזאן, שוויץ בתחילת חודש ספטמבר.
איתי קרסנטי שעזר מאוד לאיתמר בהובלת הפלטון השני ברכיבה סיים במקום 46.
את התחרות נצח הצרפתי פול ג'ורג'נטאם.
בנות – הגר כהן כליף גם כן נפרדה מהאליפות בגילאי הנערות סיימה במקום ה-18 והבטיחה את השתתפותה באליפות העולם.
שירה כץ עם שחיה ורכיבה בפלטון הראשון סיימה במקום 28, נגה גוטליב באליפות הראשונה והאחרונה שלה לנערות הגיעה במקום 38
ושני צביטוב גם כן בטבילת אש ראשונה באליפות אירופה הגיעה במקום 46.
את התחרות נצחה האיטלקיה ביטריס מאלוזי.
מקצי בוגרים:
גברים – שחר שגיב מראה יציבות כבר לאורך 3 שנים בטופ האירופאי סגר את העשירייה הראשונה וגרף ניקוד אולימפי נוסף אל עבר טוקיו 2020. יום פחות טוב לרועי זוארץ שסיים במקום 47 ואמיתי יונה שלא סיים את התחרות (Lap). את התחרות נצח אליסטר בראונלי הבריטי, מדליסט הזהב מאולימפיאדות לונדון 2012 וריו 2016.
נשים – גל רובננקו האישה הראשונה שייצגה אותנו במקצה העילית נשים מזה מספר רב של שנים סיימה במקום 50. את התחרות נצחה הבריטית בת' פוטר.
שליחים:
נוער – נבחרת ישראל הורכבה מ- 4 ספורטאים אשר 48/24 שעות לפני כן לקחו חלק במקצים האישיים (לפי סדר הזנקה): הגר כהן קליף, איתמר אשד, שירה כץ ואיליי כאסקי. הנבחרת היתה חזק מאוד בתחרות לכל אורכה וסיימה במקום ה-7 המאוד מכובד מתוך 18 נבחרות,הישג שיא של נבחרת הנוער.
את התחרות נצחה נבחרת גרמניה.
בוגרים – לצד שחר שגיב וגל רובננקו אשר לקחו חלק במקצה האישי , הצטרפו רן שגיב ורז פרודוסו אשר הצטרפו במיוחד לנבחרת כחלק מפרויקט השליחים של איגוד הטריאתלון. הנבחרת לא סיימה את התחרות לאור קביעת מעבר מסלול הרכיבה וסיום הריצה במקום זהה, דבר שהוביל לפסילתן של 6 נבחרות במקצה האחרון.
את התחרות נצחה נבחרת צרפת.
עם טעם חמוץ מתוק אנו מסיימים את האליפות,מנתחים את האכזבות ומעריכים את ההישגים,ובעיקר גאים בכל אחד ואחת מהספורטאים הנפלאים שמייצגים את מדינתנו ואת משפחת הטריאתלון בכבוד רב.

הסיכום באדיבות ליאור כהן ע. מאמן הנבחרת, ועידן סנדק המנהל המקצועי