רגע לפני פתיחת אליפות ישראל מחר בעמק המעיינות - ראיון קצר עם ניב ברם מקבוצת Trimore

ברם  שמתגורר ברעננה, עבר לפני שנה לאקדמיה למצויינות בווינגייט. אגב ניר יהיה בן 17 ביום חמישי ויש לנו הרגשה מה הוא רוצה למתנת יומולדת.

ספר קצת על ההתחלה שלך בטריאתלון?

"התחלתי להתאמן בטריאתלון בגיל 9. ההורים שלי ראו מודעה בעיתון על חוג טריאתלון שנפתח ברעננה. הלכתי עם חברים שלי לכיתה והתחברתי לספורט הזה. במקביל התאמנתי גם בכדורגל וטניס אבל אחרי שנתיים ששילבתי את שלושת סוגי הספורט, החלטתי להשקיע בטריאתלון. אהבתי את השילוב שלהיות חלק מקבוצה אבל גם שזה ספורט אישי. במהלך השנים היו משברים וההתקדמות לא באה בקלות. בתחרויות בשנים הראשונות ממש לא הייתי מהטובים ומהמובילים. המשכתי להתמיד באימונים וכל שנה התקדמתי.

תקופת הקורונה השפיעה בגלל הבידודים והסגרים ובהתחלה היה קצת קשה לשמור על שגרת הספורט ולהמשיך להתאמן בשלושת הענפים אבל הצלחתי לעבור את התקופה הזאת ולצאת ממנה במקום הרבה יותר טוב וחזק ממה שהתחלתי אותה. אחד הקשיים שהתמודדתי איתו לאחרונה, היה שבשנה שעברה הצטרפתי לבד לאקדמיה בוינגייט בלי עוד ספורטאים מהטריאתלון בשנתון גיל שלי ובכיתה. הרבה אימונים היו לבד מה שהיה קשה וגרם למעט משברים, השנה המצב הרבה יותר טוב באקדמיה. אנחנו 9 ספורטאים והאווירה הרבה יותר טובה מכל הבחינות"

מה החלק החזק והחלש שלך?

"החלק היותר טוב שלי בתחרויות הוא הריצה ואני פחות טוב בשחייה"

איך התכוננת לאליפות?

"⁠לקראת האליפות התכוננתי בצורה חזקה ומדויקת כשהשנה היא במתכונת של חצי גמר וגמר לכן עבדנו יותר על מרחקים קצרים וחזקים. רוב ההכנה שלי הייתה במכון ווינגייט ביחד עם האקדמיה והבוגרים ובשבתות עם Trimore. ההכנה הייתה קשוחה ועכשיו מורידים טיפה עומס לקראת התחרות.  הציפיות לקראת האליפות זה להגיע בפודיום לגילאי 16-19". ⁠

מה המטרה להמשך העונה?

"להמשיך להשתפר ולהנות מהספורט. להשיג קריטריון לאליפות אירופה לנוער ועולם ובעיקר להשתפר בשחייה ולהעלות אותה רמה".

ספורטאי שהוא דמות לחיקוי עבורך?

"Blummenfelt מכיוון שלמרות שאין לו את המבנה גוף שהכי מתאים לטריאתלון – בזכות הרבה מאוד עבודה קשה הוא זכה במדליית זהב באולימפיאדה ובאליפויות עולם בכל המרחקים"

שתף קצת בתחושות כשאתה עובר את קו הסיום?

"התחושות בקו הסיום  תלויות באיך היתה התחרות, אם זאת תחרות טובה אז  יש לי תחושות של שמחה והרגשה טובה. אם זה תחרות שהייתה פחות טובה אז התחושות טיפה פחות טובות כמו תסכול ואכזבה. בלי קשר תמיד אני נותן הכל בתחרות ולכן בסוף התחרות יש תחושת של סיפוק".