"החלום שלי הוא להביא זהב באולימפיאדה"

בשבוע שעבר זכה רוי ברון לאחד ההישגים הגדולים של ענף הטריאתלון בישראל כאשר סיים במקום החמישי באליפות אירופה לקדטים שהתקיימה בניואלס שבספרד.
ברון שמתאמן אצל המאמן ניר יגודה בקבוצת רוד ריינר, הוא רק בן 17 וזה היה עבורו השג יוצא דופן, במיוחד על רקע הפציעה הקשה אותה חווה בתחילת חודש מאי כאשר שבר את עצם הבריח בעת אימון אופניים בנווה שלום – כאשר לקח פניה בצורה מהירה מדי והתרסק.
מה עובר לך בראש אחרי ההתרסקות?
"זה היה יום אחרי טריאתלון ראשון לציון ושבוע וחצי לפני תחרות באיטליה – לא ידעתי שנפצעתי כל כך קשה, ההרגשה הייתה של הרבה חוסר וודאות, לא פחדתי שהקריירה נגמרה אבל חשבתי שהעונה הסתיימה עבורי. ניסיתי  למשוך לעבר מחשבות חיוביות כדי להוציא את המקסימום וחזרתי להתאמן לאט לאט".
התחרות בניואלס שבספרד כללה שחיה של 300 מטר, מקצה אופניים של 7 קילומטר ולקינוח מסלול ריצה קצר באזור ה-1700 מטר. לפני חצי הגמר שנערך ביום חמישי רוי מספר שבכלל לא ידע אם יעלה לגמר: "אמרתי לעצמי, אבוא, אעשה את המכסימום ואראה איך התחרות תמשיך".

בשלושת מקצי חצי הגמר היו 30 משתתפים כאשר לגמר עלו 9 המהירים מכל מקצה ועוד 3 הכי מהירים שלא עלו משלושת המקצים.
בחצי הגמר רוי כיכב, ועבר למקום הראשון ממש רגע לפני סיום המקצה לאחר שהראשון עד לאותו רגע בתחרות קיבל עונש. אחרי חצי הגמר, כמו שהוא מספר, הוא יצא לשחרור קל בריצה ואופניים והציב לעצמו יעד לגמר – מקום חמישי ואולי אפילו מדליה. את הגמר שאליו עלה גם מיכאל שטיבל ונערך ביום שישי הוא התחיל היטב וסיים חמישי בשחייה – לאחר מכן באופניים נדבק לחבורה המובילה של הפלאטון ובריצה שמר על קצב גבוה עם חבורת החוד של 7-8 ספורטאים, ב-400 המטרים האחרונים החל הספרינט אותו הוא סיים בהישג בלתי רגיל ובמקום החמישי.
איך הרגשת בסיום?
"הרגשה מעולה באותו רגע, רק אחר כך הבנתי שהייתי מרוחק שתי שניות ממדליה ו-7 שניות מהמקום הראשון"
ביום שישי כבר מחכה לרוי תחרות נוספת – אליפות אירופה לנוער בטורקיה ובהמשך העונה תחרויות קטנות ואליפות ישראל באילת. כשאנחנו שואלים אותו מי המודל שלו הוא עונה ללא היסוס: "שחר שגיב, אני עוקב אחריו בתחרויות ורואה איך הוא מתחרה".
מה לגבי העתיד? יש מחשבות על אולימפיאדת 2028?
"מאז שהתחלתי להתחרות בטריאתלון זו המטרה וגם כמובן אולימפיאדת 2032, החלום שלי הוא להביא זהב באולימפיאדה"

המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון ליאור כהן: "לאליפות אירופה לקדטים בבניולס, ספרד הגיעו 4 נערים ו- 4 נערות אשר עמדו בקריטריונים אותם הציבה הוועדה המקצועית של איגוד הטריאתלון. התחרות למרחק הסופר בפרינט התנהלה למקצי חצי גמר (יום חמישי), גמרים (א,ב ביום שישי) ומקצי השליחים (שבת). רוי ברון (road runner) ומיכאל שטיבל (אור שדות) העפילו לגמר א׳ והבנות יומי צידון (אור שדות), עמרי בינדרמן (טרימור) ושי קוניק (XtriM) עלו לגמר ב׳. הישגו של רוי ברון בגמר (מקום 5) הינו יוצא דופן במיוחד לאור הפציעה הקשה שלו מספר חודשים לפני התחרות והשתתפותו בתחרות הותנתה במבחן כשירות. חודש לפני התחרות הגעתי לאימון שחיה של רוי ומיד ידעתי כי הוא יגיע בכושר מיטבי לתחרות. רוי צפוי להתחרות בסוף השבוע הקרוב גם באליפות אירופה לנוער (תורכיה), יחדיו עם עוד ספורטאיות וספורטאים אשר קבעו את הקריטריון. מיכאל שטיבל, גם כן בתחרות מצויינת מבחינתו, סיים במקום ה- 22. בגמר ב סיימו יומי במקום 21, שי 24 ועמרי 29.
אני רוצה לנצל במה נכבדת זו ולאחל למשלחת שלנו באליפות אירופה לנוער הצלחה רבה.