טריאתלון נשים ?

טריאתלון הנשים החל את דרכו בשנת 1994, אז השתתפו בו כ-60 נשים מרחבי הארץ. האירוע היה, ועודנו, ייחודי בנוף הספורט הישראלי, שכן מלכתחילה נועד לנשים בלבד

תמר דבוסקין ז"ל התאמנה לקראת טריאתלון הנשים בשנת 1996, כשרכב פגע בה בעת שרכבה על אופניה. מאותו האסון צמח הרצון של סוזי ודני דבוסקין להנציח את בתם. כך הקימו את העמותה להעצמת נשים בספורט, ונטלו על עצמם את ארגונו והמשכיותו של טריאתלון הנשים, מאז ועד היום.

בכל שנה עלתה כמות המשתתפות באירוע המיוחד, עם תחושת הפרגון וההנאה הרבה של כל מי שלוקחת בו חלק. גם סוזי, שנאבקה במהלך השנים האחרונות במחלת הסרטן, דאגה לקחת חלק בכל אירוע שהתקיים. לא בכדי דבק בה הכינוי "האמא של הטריאתלון", שכן היא תמיד התייחסה לכולן כאילו היו בנותיה. בשנת 2017, ימים ספורים לפני הטריאתלון באותה השנה, נפטרה סוזי לאחר מאבק עיקש. מאז נקרא הטריאתלון על שמה ועל שם תמר יחדיו. דני ממשיך בכל הכוח לפעול למען קיומו של הטריאתלון ברמה הגבוהה ביותר, ועומד בראש העמותה המארגנת אותו.

כיום ישנן כ-1000 נשים המשתתפות במקצים השונים – טריאתלון ספרינט, טריאתלון עממי ושלשות.

כל אחת יכולה לבחור אם להשתתף בשלושת הענפים לבדה, או כחלק משלשה בה כל אחת מבצעת ענף אחד מהשלושה – שחייה, רכיבה על אופניים או ריצה. זהו הטריאתלון היחיד המתקיים לנשים בלבד, ורבות יעידו כי אווירת הפרגון, העידוד ותחושת המסוגלות הן ייחודיות לאירוע זה.

העמותה להעצמת נשים בספורט רואה חשיבות אדירה בעידוד נשים לעשייה ספורטיבית, תחרותית ועממית כאחד, ומזמינה אתכן לאירוע ספורט הנשים הגדול בארץ.

 

בקרו אותנו גם בפייסבוק – https://www.facebook.com/women.triathlon/

כתבה : מיטל חיימוביץ, מאמנת טריאתלון בקבוצת רואדראננר ומתחרה בטריתאלון הנשים מאז 1998

 

סוזי ותמר דבוסקין בטריאתלון הנשים הראשון

 

שאלות ותשובות