סיכום טריאתלון אשקלון TYR חזרה לשגרה 19.06.20

טריאתלון אשקלון – הטריאתלון בעידן הקורונה והראשון בסוגו באירופה ואולי בעולם כולו.
מעל חצי שנה מאז נסגרה עונת הטריאתלון לשנת 2019 באליפות ישראל באילת ומעל שלושה חודשים מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי נפתחה בסוף השבוע האחרון עונת הטריאתלון לשנת 2020 בטריאתלון "חזרה לשגרה" TYR באשקלון, המחזיקה גם בתואר הטריאתלון הראשון באירופה מאז פרוץ המגפה. מזג האוויר האיר לנו פנים בשמש חמימה והים הגבוה והמאתגר הראה לנו את התרגשותו מהאירוע החלוצי שמתקיים.

התחרות התקיימה בצורה שטרם הכרנו טרום המגפה. התחרות הוגבלה בכמות המתחרים ולחברי איגוד בלבד, שהונחו להגיע ללא מלווים, כל המתחרים הגיעו עם אישור בריאות חתום, מדדו חום בכניסה לשטח ההחלפה, שבשונה מבדרך כלל היה פתוח לאורך כל התחרות, וכניסת הספורטאים אליו הייתה מדורגת לפי המקצים השונים. כמו כן בסיום התחרות המתחרים הורשו להוציא את האופניים מבלי לחכות שאחרון המתחרים יסיים, בסיום התחרות חלוקת החולצה והכריך הוחלפו במסכה וכל זאת כדי למנוע התקהלויות ושמירה על ההנחיות.
בנוסף לכך, כל זינוק הוגבל ל-50 מתחרים. במשפך הזינוק נעמדו הספורטאים לצד דגלים שהוצבו במקום כ-2 מטר אחד מהשני, בכדי לשמור על הריחוק החברתי. הזינוק במקצי קבוצות הגיל התבצע באופן מדורג כאשר כל מתחרה זינק בנפרד. מנגד, עבור תחרויות המיני ספרינט והעלית הכוללות דראפטינג כל המתחרים זינקו בו זמנית, כאשר הנערות זינקו במרחק זו מזו, ואילו הבנים זינקו לפי קפסולות האימון שלהם וכל קפסולה עמדה בריחוק זו מזו.

מקצי העילית והנוער
הועדה המקצועית של איגוד הטריאתלון החליטה שיתקיים זינוק משולב למקצה העלית והנוער במרחק ספרינט ובו ייקבעו זהות חלק מהספורטאים שיתחרו באליפויות אירופה לקדטים ואליפות אירופה לנוער.

מקצי עלית ונוער לנשים
לאחר השחייה הובילו בעלייה לאופניים גל רובננקו (מכבי RoadRunner), אביב לוי (איילות תל אביב) ושירה כץ (Xtrim), השלוש עבדו יחד גם במהלך הרכיבה והגדילו את הפער ביציאה לריצה לדקה וחצי. רובננקו, המתאמנת ולומדת באריזונה שבארה"ב וחזרה לארץ בעקבות המשבר, הייתה הראשונה שחצתה את קו הסיום בזמן 1:05:20, 18 שניות לפני לוי שבמקום השני ו-46 שניות לפני כץ שחצתה שלישית את קו הסיום. לוי, אלופת ישראל לנערות לשנת 2019, מחזיקה בקריטריון לאליפות אירופה לנערות מאותה תחרות באילת בדצמבר, וקבעה כעת גם את הקריטריון לאליפות אירופה לקדטיות, ביחד עם מיקה נפתלי (הפועל עמק האושר) שסיימה שישית בתחרות. כץ הבטיחה לעצמה את המקום בזינוק באליפות אירופה לנערות, ובמידה והאליפות תשאר בתאריך המקורי גם כן רוני כהן (מכבי RoadRunner) שסיימה רביעית תזנק לאליפות אירופה לנערות, ראוי לציין את אנטוניה רזניקוב שהצטרפה למקצה זה גם כן בכדי לנסות את כוחה במקצה הקצר עם דרפטינג שפחות מוכר לה.
במקצה עלית לגברים יצאו מהמים יחדיו רן שגיב (The Buttons), איתמר לבנון, איליי כאסקי (שניהם מכבי ת"א Trimore), רועי זוארץ (Xtrim), איתמר אשד (איילות תל אביב), שחר עגור ומעין גלנץ (שניהם מכבי RoadRunner). השבעה היו יחד לאורך כל הרכיבה ובריצה היה זה רן שגיב, הנמצא נכון להיום ברשימת הסימולציה האולימפית לאולימפיאדת טוקיו 2021 ביחד עם אחיו שחר, שפתח מבערים וחצה את קו הסיום בזמן 55:13 והקדים את לבנון ב-36 שניות ואת זוארץ ב-56 שניות. אל כאסקי, אלוף ישראל לנוער לשנת 2019, יצטרף איתמר לבנון באליפות אירופה לנוער, ובמידה והאליפות תישאר בתאריך המקורי גם שחר עגור יצטרף לאחר שסיים שני מבין הנערים ובמקום החמישי כללי. את הקריטריון לאליפות אירופה לקדטים קבע מעין גלנץ שסיים במקום השביעי, איתו יצא גם דורון כספי (מכבי RoadRunner) שסיים במקום העשירי.

מקצה הבוגרים/ות

מקצי הבוגרות
מקצי הבוגרות שכללו כ-36 מתחרות חולקו לשניים עפ"י הגילאים השונים.
במקצה זה המנצחות הן:
נשים 20-39:
אופיר חשין – מכבי ת"א Trimore – תוצאה 1:12:53
שחר הדר – מכבי RoadRunner – תוצאה 1:18:10
נעה כפרי – Xtrim – תוצאה 1:19:28
נשים 40-64:
ניסן שירלי – קבוצה אתגרית עוטף עזה – תוצאה 1:19:09
פיונה אונגר – איילות טרי הוד השרון – תוצאה 1:21:27
אירית אפרתי – קבוצה אתגרית עוטף עזה – תוצאה 1:22:11

מקצי הבוגרים
במקצי הבוגרים השתתפו כ-150 מתחרים.
במקצה הצעירים 20-39 התפתחה תחרות מעניינת בין עמרי בהט שהוביל מתחילת התחרות ובין אוהד סיני שסגר עליו החל מהיציאה מהים ועד לקראת סוף הריצה, בו שני המתחרים הגיעו לתחרות כתף אל כתף ועמרי בהט הצליח לנצח.
גברים 20-39:
עמרי בהט – טריאתלון ירושלים – תוצאה 1:05:15
אוהד סיני – טריאתלTים – תוצאה 1:06:00
רגב בן סימון – הוד השרון – תוצאה 1:06:2228
גברים 40-64:
שלום אזולאי – מכבי סרויה ת"א – תוצאה 1:06:44
צפיר עדיאל – ZEN מאמנים לחיים – תוצאה 1:09:57
שי פיפמן – Pipman Team – תוצאה 1:10:11
גברים 65+:
משה חג'בי – הפועל עמק האושר – תוצאה 1:27:56
ראובן ברון – איילות ת"א – תוצאה 1:41:08
דוד פרחי – ZEN מאמנים לחיים – תוצאה 1:47:00

מיני ספרינט גילאי 14-15

נערות 14-15
בתחרות המיני ספרינט יצאו 4 בנות מהמים יחד, דרור ואורן מעמק האושר הובילו מיד עם פתיחת הרכיבה, כאשר במקום החמישי יצאה הילה אריאס מטריימור ולאחר רכיבה במהירות זהה בין המובילות להילה, הילה ירדה לריצה וסגרה מעל דקה בריצה בכדי לנצח את המקצה.
הילה אריאס – מכבי ת"א Trimore – תוצאה 39:10
דרור מלחי – הפועל עמק האושר – תוצאה 40:12
אורן הרמן – הפועל עמק האושר – תוצאה 40:27
נערים 15
מקצי הבנים הופרדו בכדי לא לחרוג ממגבלת גודל הזינוקים, במקצה לגילאי 15 שהוזנק ראשון לכל התחרות יצאה ראשון מהמים אדם גולן מאס"א רופין ומיד אחריו ליאור ברם מטריימור ורום שלו מאס"א רופין, במהלך הרכיבה רום שלו פרץ לשאר הבנים שהתאחדו לפלטון של חמישה. רום המשיך בריצה לבדו וניצח כאשר מתוך הפלטון הגיע גור שטילמן מטריימור במקום השני ואחריו עידו דור מאס"א רופין.
רום שלו – אס"א רופין עמק-חפר – תוצאה 33:06
גור שטילמן – מכבי ת"א Trimore – תוצאה 33:57
עידו דור – אס"א רופין עמק-חפר – תוצאה 36:00
נערים 14
במקצה זה הוביל מהמים ועד הסיום רוי ברון מ-RoadRunner ואחריו מתוך הפלטון הגיעו דוד עילי מטריימור ושגיא איתן מטרי מעגן מיכאל.
רוי ברון – מכבי RoadRunner – תוצאה 35:50
דוד עילי – מכבי ת"א Trimore – תוצאה 37:30
שגיא איתן – טרי מעגן מיכאל – תוצאה 37:52

ניר כהן, מנהל התחרות, אמר בבוקר לאחר התחרות: "האדרנלין עדיין בדם וההתרגשות בשיאה למרות שעברו כבר יותר מ-24 שעות מטריאתלון אשקלון וזאת בעקבות האירוע המוצלח, הראשוני והיחודיי שהיה. לאחר שהתבקשתי מאנשי איגוד הטריאתלון לתכנן תחרות בעידן הקורונה, הצלחתי לרתום את אנשי אשקלון לקיים את התחרות בעיר ואז, התחיל השלב הקשה של תכנון האירוע תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, המשטרה ומד"א שבעיקרן – ריחוק חברתי, קפסולות של 50 אנשים, לבישת מסכה ועוד … אני שמח כי הצלחנו לספק חוויה מדהימה לכל המשתתפות והמשתתפים בתחרות למרות התנאים הקשים ואי הודאות בעידן הקורונה. אני רוצה להודות לקברניטי האיגוד שנתנו בי אמון מלא וקיבלו בתמורה תחרות 'חזרה לשגרה' מהמעלה הראשונה וכן לאנשי עיריית אשקלון אשר עשו הכל למען הצלחת האירוע, וביחד עם כולם יצרנו אירוע מדהים שישמש לפיד בראש המחנה לאירועים הבאים".

מיכאל זיו, יו"ר איגוד הטריאתלון הישראלי, אמר בסיום התחרות: "טריאתלון אשקלון. אירוע יחיד ומיוחד בסביבת תחרות לא מוכרת וללא תקדים. מצד אחד, רצון לשמור על תחרות על פי כל הכללים ומצד שני, מהלכים ותנאים מורכבים ומוכתבים על ידי משרד הבריאות. עמדנו יפה מאוד במשימה עם שילוב ותמיכה של עיריית אשקלון אשר נרתמה כולה וברצון לקיים התחרות ביחד עם ניר כהן מנהל התחרות, בעלי התפקידים השונים ובעיקר הטריאתלטים אשר הבינו את המגבלות השונות המוכתבות ועמדו בהן ברצון. זו היתה התחרות הראשונה רבת המשתתפים בעידן הקורונה והטריאתלון הראשון באירופה בשנת 2020. תודה ענקית לכל המעורבים בתחרות ובעיקר לטריאתלטים אשר קיבלו בהבנה את המגבלות והצביעו ברגליים".

אורי זילברמן, המאמן הלאומי, נתן סקירה שלו למקצה העלית: "אירוע מוצלח מאוד בניצוחו של ניר כהן שהצליח על אף המגבלות להוציא לפועל תחרות מתוקתקת. אפשר לומר שאצל הבנים הייתה תחרות ברמה של סבב אירופאי לפחות ואצל הבנות לא רחוק מזה שכמעט כל הנבחרת הייתה. הריצה של רן שגיב היתה ברמה מאוד גבוהה, 2:57 דקות לקילומטר על מסלול לא מהיר במיוחד וגם הביצוע של לבנון היה מאוד מעודד. בנוסף בלטו ספורטאים שהשתפרו מאוד בחצי השנה האחרונה, יותר מכולם – שחר עגור ואביב לוי".

לתוצאות מלאות באתר 4SPORT לחצו כאן!
לסרטון הנהדר שצילם איתמר לבנון, חבר נבחרת ישראל בטריאתלון לחצו כאן!
לתמונות באדיבות תמיר בוגין לחצו כאן!
לתמונות באדיבות ספורטלי לחצו כאן!

מאת: רון לוינסון, ספורטאי לשעבר בנבחרת ישראל, מדריך טריאתלון.