ראיון מיוחד עם שחר שגיב, שהגיע במקום השני והיוקרתי במיוחד במשחקי אירופה לפני 10 ימים בפולין

לפני שבוע וחצי, שחר שגיב ממכבי תל אביב, בכיר ספורטאי הטריאתלון שלנו השיג את אחת התוצאות המרשימות ביותר מעולם של טריאתלט ישראלי כאשר סיים במקום השני המרשים מאוד באליפות משחקי אירופה שנערכה בקראקוב, שגיב שהיה שניות בודדות אחרי המנצח מספר על המשמעות של התחרות: "התחרות הזאת היית מאוד משמעותית עבורי , מתחילת השנה סימנתי אותה כתחרות מטרה וידעתי שאני רוצה לבוא ולעשות משהו גדול בה, עבדתי מאוד קשה כל החודשים האחרונים והתחרתי בתחרויות שלא כל כך הלכו כמו שציפינו אבל ידעתי שכשאני אגיע ליום התחרות אני אצליח לחבר את הכל לתחרות טובה". 

באיזה מצב הגעת לתחרות?

"הגעתי בכושר הכי טוב שלי, עשיתי כמה שינויים בתחילת שנה והתחלתי להתאמן עם רצי הסימטה – אצנים מאוד מאוד חזקים שיכולים לדחוף אותי קדימה ועם נבחרת ישראל בשחייה תחת אמיר וכרמל  – השילוב של שני הדברים האלו הביא אותי להיות בכושר הכי טוב שלי עד היום".

 את החלק של השחייה התחיל שגיב בצורה פחות טובה, אבל הצליח להתאושש במהירות כפי שהוא ממשיך לתאר: "את המקטע השל שחייה לא ביצעתי ברמה כמו שרציתי ויצאתי מאחורה מאוד, עברו לי הרבה מאוד מחשבות שליליות באותו רגע ולא באמת חשבתי שאצליח להביא את עצמי לידי ביטוי בתחרות הזאת, אבל טריאתלון אולימפי זו תחרות ארוכה שהרבה דברים יכולים להשתנות בה והרבה הזדמנויות יכולות לצוץ  – אתה צריך לדעת רק איך לתפוס את אותן הזדמנויות וברגע שאתה תופס אותן ללכת עד הסוף. האמנתי בעצמי והאמנתי ביכולות שלי ולמזלי זה השתלם.". 

מתי התחלת לחשוב שאתה יכול להגיע באחד משלושת המקומות הראשונים?

"מיד כשירדתי לריצה הבנתי שהיום עומד להיות יום גדול , מהר מאוד הרגשתי טוב בריצה ותפסתי את ההובלה כבר בתחילת הריצה וכל הקפה שעברה האמונה בי רק התחזקה".

מה עובר לך בראש כשאתה בריצה במקום הראשון?

"להבדיל מאיך שהרגשתי בתחילת המרוץ, בריצה הרגשתי מדהים וידעתי שלרוץ באמצע הקבוצה זה אומר שהם שולטים בי ולא אני שולט בהם ותמיד היה לי בזיכרון את המשפט שאבא שלי שמי שגיב נהג לומר לי , "אם קשה לך  – עלה להוביל" וככה עשיתי".

 לקו הסיום הגיע כאמור שגיב שני- מטרים בודדים אחרי המנצח- הוא ממשיך לתאר את ההרגשה: "הפעם בקו הסיום הרגשתי משהו שונה מאוד , שאגתי לעולם מרוב אושר, ידעתי שאני מסוגל לעשות את זה אבל מלדעת שאתה מסוגל לבאמת לעשות יש הבדל גדול מאוד ואני שמח מאוד שהצלחתי לעשות זאת והיית בי התפרצות של אושר גאווה והתרגשות אדירה". 

מה המטרות להמשך העונה, לקראת האולימפיאדה בשנה הבאה?

"להמשיך לצבור ניקוד להתחרות ברמות הגבוהות ביותר ולהתכונן לתחרות החשובה של השנה , התחרות הקדם אולימפית בפריז על המסלול האולימפי שצפוי ב 2024"

 

עצה לספורטאים הצעירים שקוראים את הראיון הזה?

"העצה שלי היא להמשיך לחייך להנות מהדרך לא לשכוח לסיים כל אימון עם חיוך ולא לשכוח שזו דרך ארוכה מאוד למעלה ולכן לא לדאוג מאי הצלחות בגיל צעיר ולא לקחת את הדברים יותר מדי קשה שלא מצליחים ולא לעוף באוויר שיותר מצליחים :)"

האם זו התחרות הכי גדולה שלך?

"בלי ספק – זו  התחרות הכי גדולה שלי!"