"תאמינו בעצמכם גם אם לפעמים זה נראה לכם בלתי אפשרי"

בשבת האחרונה איתמר אשד השיג תוצאה נהדרת כאשר סיים במקום ה-15 בסבב גביע העולם בתחרות שנערכה במכסיקו,  רגע אחרי ההישג תפסנו אותו לראיון קצר:

מה המשמעות של התוצאה עבורך ואיך הגעת לתחרות?

"המשמעות של התחרות במקסיקו בשבילי היא עוד צבירת ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024.. התכוננתי אל התחרות כחלק מסבב התחרויות שאני עושה בחודש יוני והוא כולל אליפות אירופה במדריד, גביע העולם במקסיקו, סבב עולמי בקנדה ומשחקי אירופה בפולין עשיתי הכנה של חודשיים בארץ. הגעתי לסבב הזה בכושר הכי טוב שהייתי עד כה הן פיזית והן מנטלית, העונה התחילה עם סבב של הסופר ליג אינדור שלא הלך כמתוכנן ומשם המשכתי לגביע העולם בניו זילנד שם דברים התחילו להתחבר קצת יותר ובאתי ליידי ביטוי. המשך העונה יהיה סיזיפי וארוך במטרה לצבור כמה שיותר ניקוד בסבב השני של הכניסה למשחקים האולימפיים. יהיה עוד סבב של תחרויות באירופה, אסיה ודרום אמריקה עד סוף השנה, במצטבר כמעט 10 תחרויות"

ספר קצת על תנאי התחרות?

"בגלל תנאי מזג אוויר קשים וחום כבד (32 מעלות ו80% לחות) הכי קשה היה בריצה, היה קשה ולהשתלט על הדופק ולקרר את הגוף תוך כדי התחרות".

היית מודע למקום שלך במתחרות?

"האמת שלא ידעתי איזה מקום אני כשחציתי את קו הסיום, אבל הרגשתי שנתתי הכל אז אפשר להגיד שהייתה אנחת רווחה"

איך הרגשת תוך כדי התחרות, איך הייתה התמיכה של הקהל?

"היה הרבה מאד עידוד בדרך, המקסיקנים ידועים בחום שלהם וגם באהבה שלהם לישראלים, ככה שלאורך כל הדרך היה עידוד. אפילו ביציאה לריצה העידוד היה חזק מדי ובשילוב עם החום והדופק הרגשת שיש לך צילצולים באוזניים".

עצה לדור הבא של ספורטאי הטריאתלון שקורא את הראיון הזה?

העצה שלי לדור הצעיר שקורא את הראיון זה- לעולם אל תמעיטו בערככם, תאמינו בעצמכם גם אם לפעמים זה נראה לכם בלתי אפשרי.  ותמיד, אבל תמיד תהנו מהדרך"