סיכום סבב עולמי בצ'כיה 09.2020

תחרות הסבב העולמי בעיר קרלובי-וארי נחשבת אחת התחרויות הוותיקות בסבב זה .

התחרות מוכרת כאחת מאלו שמכילה את המסלולים הקשים ברכיבה ובריצה והתקיימה למרחק האולימפי. ראייה לכך היא שמתוך 66 מזנקים רק 47 הגיעו לקו הסיום ובנשים רק 35 מתוך 54 מזנקות.

השנה, התחרות משכה את רוב הספורטאים הבכירים בסבב העולמי בעקבות המיעוט בתחרויות בינלאומיות ובזכות כך שהתרחשה גם בקירוב גיאוגרפי וגם שבוע לאחר אליפות העולם בהמבורג בגרמניה.

בין המתחרים הבולטים רוב הגברים שסיימו בעשירייה הראשונה היו באליפות העולם כולל אלוף העולם וסגנו שגם סיימו את התחרות היום באותו סדר על הפודיום.

מישראל התחרו 3 חברי הנבחרת – שחר ורן שגיב ורועי זוארץ בתחרות העילית, ובתחרות הליגה הצ'כית לנוער התחרתה אביב לוי חברת נבחרת ישראל לנוער

שחר שגיב – לאחר שחייה טובה ורכיבה דומיננטית כהרגלו בהובלת הפלטון השני שכלל ספורטאים חזקים כיאלה גינס, ריצ'ארד מארי וקספר סטורנס. בריצה שחר היה פחות טוב לעומת השבוע שעבר ורץ על 33.25 ד' לעומת 31.28 ד' של לואי המנצח. יש לקחת בחשבון שמסלול הריצה, היה הרבה יותר קשה מהמבורג וזה הספיק לו לסיים במקום ה-19.

רן שגיב – רן נקע את הקרסול במהלך ריצה יומיים לפני התחרות וזינק בידיעה שככל הנראה לא יצליח להשלים את הריצה, אך כמובן שינסה. הוא פתח מצויין את השחייה ויצא במקום ה-19 מהמים 45 שניות מהראשון. גם הרכיבה החלה בצורה טובה, אך בחלק השני של הרכיבה הוא לא החזיק וירד מהפלטון השני עד הרביעי. בריצה לאחר 2.5 ק"מ של ריצה בצליעה הוא נאלץ לפרוש מהתחרות.

רועי זוארץ – עם שחייה שהצליחה להציב את רועי בפלטון השלישי בו הוא שרד היטב יחד עם הרבה שמות גדולים של הענף וריצה של 34.11 ד' הוא סיים במקום ה-36.

אביב לוי – שכאמור התחרתה יום לפני כן, יצאה מהמים עם עוד 3 בנות חזקות ורכבה היטב במסלול המאתגר עד לסיום הרכיבה. בריצה אביב שמרה על קצב טוב וסיימה ראשונה בגילה ושישית כללית.

מצ'כיה ממשיכים הספורטאים כל אחד לדרכו – האחים שגיב חוזרים לאימונים בספרד עד גביע העולם שיתקיים באיטליה בעוד כחודש, אביב לוי ממשיכה לתחרות סבב אירופאי לנוער בבלגרד ולשם יצטרף אליה איתמר לבנון ורועי זוארץ, יחד עם אורי זילברמן חוזרים לארץ.

סיכום באדיבות אורי זילברמן- המאמן הלאומי